lördag 13 augusti 2011

Varför göra det enkelt för sig?

Löööördag....!!!

Så härligt med helg. Inga speciella planer eller så. Men så skönt att bara få vara, i sin egen takt.

Var i SKHLM (skärholmens centrum) på förmiddagen med Linda. Inhandlade viktiga saker så som hårfärg och nagellim. Sedan åkte vi hem till henne så att jag kunde få gulla lite med sötaste Alma innan jag blev skjutsad hem till mig.

Har under kvällen roat mig med att fixa till mina naglar (igen..) samt ätit god mat och druckit lite gott vin. Så man kan säga att jag är rätt nöjd.

Nu till rubriken på detta inlägg. Ja, varför ska man göra det enkelt för sig när man krångla till det!?
Gjorde ju ett set fin-fina gelenaglar på mig själv för typ en vecka sedan. En gick sönder lite för någon dag sedan då jag klämde tummen lite i skrivbordslådan på jobbet.
Jag hade kunnat göra det enkelt för mig att fixa till den nageln lite så att den blev lika fin som resterande 9.
Meeeen nej.
That´s not how I roll.
Jag började istället helt om, från början och gjorde ett helt nytt set. Jag är väldigt pedantisk eller nogrann eller vad man nu vill kalla det, på vissa punkter och då blir det så att jag inte kan fixa lite utan att jag måste göra om totalt.
Aja, vill ni se resultatet? Såklart att ni vill!
Jag är återigen nöjd. Vad tycker ni?

Ska kolla lite på TV nu och sedan slocknar jag nog i soffan.. :p






That´s it.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Riktigt schyssta klor! ❤
Och jag tror att ordet du söker är överambitiös, kanske inte så mycket pedant. Det förstnämnda låter lite trevligare oxå. På tal om trevligt, snart ere kräftis! : )

LORISSA LOVEBOMB sa...

Jag gör det enkelt för mig när jag kan, men det är roligt att krångla, att göra om och göra rätt liksom ^^