fredag 19 augusti 2011

Koppel..

Alltså, jag blir så trött.
Imorse när jag var ute med Viktor så såg vi en annan hund en bit bort, iförd koppel.
Meeeen, ingen höll i kopplet. Hallå?! Då kan man ju lika gärna skita i kopplet.
I alla fall så kom hunden rusandes mot mig och Viktor i världens fart. Viktor brukar inte ha nåt emot andra hundar, så länge de inte smyger upp och nosar honom i häcken. Jag förstår honom, skulle inte heller gilla om främlingar nosade mig i häcken så fort jag ut.
Ca 100 meter ifrån hunden stod vad som verkade vara hundägaren och ropade på sin hund, som slog dövörat till.
Det första den hunden gjorde var att nosa Viktor i häcken. Inte uppskattat. Han må va liten, men när han ogillar, ja då jäklar fräser han ifrån.
Jag tog tag i den lösa hundens koppel, och höll den kort och hundens ägare kom sakta gåendes mot mig. När hon väl var framme så gick samtalet enligt följande:
Jag: Är det här din hund?
Hon: Jaaa...
Jag: Vet du att det är lag på att ha hunden i koppel på allmänna platser?
Hon: Ehh jaaaa...
Jag: Vet du hur man använde ett koppel?
Hon: Jaa..
Jag: Jaså det säger du. Jag tycker att det verkar som att du missuppfattat det hela rätt kraftigt. Efter att du kopplat din hund så är det meningen att du ska hålla i andra änden av kopplet när ni går ut.
Hon: Mmm
Jag: Va sa du? Gör om, gör rätt, för fan. Nästa gång blir jag förbannad på riktigt!

Ja och sen när jag kom in så satte jag på kaffe och när jag hällde upp det i mitt glas (gillar att dricka kaffe ur glas) så sprack glaset och jag hade kaffe över hela bänken. Great.




That´s it.

2 kommentarer:

Andréa sa...

Sv: Tack så mycket! :)

CeciliaC sa...

Tycker det var modigt av dig att säga ifrån, jag är ganska kaxig av mig med i sen sån situation hade jag no bara lett och bett om ursäkt själv typ ;) Bara mesa ur ;)