måndag 22 februari 2010

"Vi säljer inte cigaretter till folk under 18"

Tillbringade min lediga helg hemma hos min mamma. Jag fick både god mat och vin så jag kan absolut inte klaga.
Såg den senaste Beck filmen, kommer inte ihåg vad den heter, men det spelar ingen roll för den var inge vidare bra iaf.

Det har ju som bekant snöat en del de senaste dagarna, hemma hos min mamma nådde snön igår ända upp till fönstret. Visst det är fint med snö och så, men det räcker nu.
En kollega berättade att för 2 år sedan, den här dagen så var det 13+ ute. Viss skillnad.

I lördags kväll så skulle jag vara snäll och möta min mamma vid bussen när hon kom från jobbet. Passade på att gå in i kiosken i Tungelsta för att köpa frimärken.
Såhär gick den konversationen;
Jag; Hej, 2 frimärken tack.
Kioskgubbe; Vi säljer inte cigaretter till folk under 18 år.
Jag; Ok..? Bra då vet jag. Frimärken, 2 stycken tack.. Jag röker för den delen inte, men jag är över 18 så om jag hade velat köpa cigaretter så hade jag kunnat göra det. Jag är faktiskt 30.
Kioskgubbe: Nej lilla vän, du är inte 30 år gammal. Det tror jag inte.
Jag; Ehh.. ok. Betalade min frimärken och gick.






That´s it.

Inga kommentarer: