måndag 2 april 2012

Ghana, del 3.

Framme vid huset var det ja.

Det första vi såg var en ca 2 meter hög mur med en massa taggtråd högst upp. I mitten fanns en enorm grind eller vad man ska kalla det.
Innanför detta fanns alltså huset, som såg fint ut på utsidan. Stort och vitt. Men mer än så var svårt att se då det var "lights off" alltså typ strömavbrott. Men vi var förberedda med ficklampa.

Väl inne i huset så lokaliserade jag badrummet, då jag sista gången jag pinkat var vid mellanlandningen i Istanbul. Toan var ingen hit, dels för att det var sjukt smutsigt, och för att vattnet inte fungerade.

Sedan märkte vi att köket som skulle finnas där, inte alls fanns utan det var bara ett tomt rum.
Jag var för trött för att orka bry mig medan Sidi inte ville att vi skulle stanna en enda minut till, då detta visat sig vara allt annat än vad som sagts.
Jag sa att det säkert skulle vara bättre imorrn, mest för att jag inte orkade hålla på och krångla just då.
Så vi gjorde oss redo för att gå och sova. Duscha fick vi göra med hjälp av en hink.

När vi vaknade morgonen därpå så gick vi upp för att inspektera huset vidare och vi konstaterade att det inte alls var så illa som det först sett ut, det var värre.
Badrummet var fullt av kackerlackor, stora äckliga jäklar. Vi sprayade ihjäl ett flertal, men det kom bara fler och fler.
För att göra en lång historia kort, vi bodde i huset i 3 dagar, men vi gjorde inget annat än att sova där. Toalettbestyr var inte ens att tänka på.







That´s it.

1 kommentar:

Anonym sa...

Uschelibuschan vad tråkigt med huset. Där kan man säga att det var utsidan som räknades? ;-) /L