tisdag 2 mars 2010

Hur vet man om man har kontantkort?

"Det svider inte lika mycket när man ringer.."
Hade ett lite komiskt samtal med min syster igår. Det började med att jag frågade henne om hon hade hörlurar till sin mobil. När hon tittade i mobilkartongen så hittar hon ett comviq kort (kontantkort). Då var disskussionen i full gång.. Jag frågade om hon hade fått kontantkortet när hon köpte telefonen.
Syster: Hur vet du att det är ett kontantkort?
Jag: Det står på..
Syster: Jaha.. Men vad är ett kontantkort egentligen? Hur vet man att man har ett sånt?
Jag: Ja alltså med ett kontantkort så betalar man först och ringer sen och med abonnemang är det alltså tvärtom. Och eftersom du får en räkning hem varje månad så har du alltså inte ett kontantkort.
Syster: Aha, ok. Men om det där är ett kontantkort, vad är då ett simkort?
Jag: Men åhh det är ju det kortet du stoppar in i telefonen..
Syster: Jaha..?

En sådan simpel sak kan tydligen vara väldigt svår att förstå.. :p Hon läser ju trots allt bara MATTE E!





That´s it.

Inga kommentarer: