lördag 27 mars 2010

Besatt..

Fick låna ett gäng böcker av en arbetskamrat och är nu helt besatt. Är inne på bok nr 4 nu. Det är alltså böckerna bakom tv-serien True Blood. Nu har jag även börjat kolla på serien, säsong 1 är avklarad.
Ett bra tidsfördriv skulle man kunna säga. Och så bjuds det ju på en del blod i serien, och blod, eller att blöda är ju nåt som jag är bra på.. hrm.

Gick en sväng i centrum med min syster idag, vi har helt galet kul ihop, fast att vi egentligen inte gör så mycket ibland.
Amanda, det här är bara till dig; You´ve got the power, läs, joooou´ve got the pooowerr!
Skulle köpa ett nytt månadskort idag, hade lite små-ångest innan för att jag hade fått höra att dom gamla vanliga korten i pappersformat skulle försvinna och man nu skulle få ett sånt där plastkort. Men jag fick minsann ett papperskort ialla fall, woho!
Mannen i luckan undrade varför jag inte ville ha det nya moderna kortet, varpå jag sa nåt i stil med att det har funkat fint hittills så varför byta?
Mannen; Det är så i sverige, man vill inte ändra saker.
Jag; Det finns massor av saker man kan ändra på, men för min del känns det inte som att materialet månadskortet är av är så högprioriterat.
Mannen; Vad vill du ändra på då? Om det nu finns så många exempel..?
Jag; Ehh.. Fängelsestraffen i sverige är för mesiga, det vill jag ändra på.
Mannen; Åhh, du är inte bara väldigt snygg, du är smart också.
När jag sträckte fram handen för att ta mitt nyinköpta papperskort så passade han på att ta min hand och klappa lite på den innan han önskade mig en riktigt trevlig helg.

Ja. Det var ju trevligt. Hellre himla trevlig än otrevlig.





That´s it.

Inga kommentarer: