tisdag 8 november 2011

Vad gör man?

Ja, vad gör man om man ogillar insekter och hittar en krypandes över golvet?
Min syster som är snäppet värre än mig när det gäller insekter brukar lägga en bit papper på sen toppa det hela med en sko och därefter vänta på att pappa kommer hem och "fixar situationen".
Appropå att min syster är snäppet värre, ett exempel:
Hon ringde en dag när jag skulle komma förbi, fast flera timmar tidigare och var panikslagen. Hon hade stängt in sig med det viktigaste i mammas och pappas sovrum. Det viktigaste var i detta fallet Viktor, mobilen, godispåsen och colan. Och där satt hon och väntade på räddaren i nöden =)
I alla fall, när jag ser en insekt så brukar jag dränka den i radar (ni vet, sån där spray mot insekter).
Men igår när jag såg en typ skalbagge i hallen så fick jag panik när jag insåg att min radar-spray var slut. Så jag tog ett glas och ställde upp och ner över skalbaggen, i väntan på att nån slulle komma och "fixa situationen".
Och när han väl kom så sa han: Ehh varför har du ställt ett glas på hallmattan? 





That´s it.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I vårt hus delar vi på ansvaret med insekterna. Jag tar hand om de flygande och M tar hand om de krypande... Bra va? /L

Lorissa sa...

Är du rädd för alla insekter då?.. Jag är rädd, eller typ äcklad av spindlar. Men de andra är okej :)

CeciliaC sa...

Insekter är inte kul... men det är bra att du har dina knep mot dem :)