torsdag 24 november 2011

Otrevlig

Tooorsdag.
När jag kom till jobbet imorse så var jag så glad att det var torsdag, mest för att det betyder att snart är det fredag och därmed helg!

Men tänk vad snabbt man kan gå från att vara på bra humör till att man känner sig.. ehh ja pissed off helt enkelt. Allt som krävdes var ett telefonsamtal från någon som tror att bara för att man är otrevlig så får man sin vilja igenom.
Det funkar inte riktigt så.
Alltså det var så att en kund ringde och frågade om ett ärende, som jag egentligen inte hade med att göra. Jag bara fick äran att ta just det samtalet.
Det hela urartade totalt då kunden var missnöjd över att hon inte fått hjälp inom 5 minuter eller mindre, trots att avtalet säger next buisness day. Men visst det går att göra undantag, men det kostar också därefter.
Det var inte bara det att hon var otrevlig, hon försökte få det hela till att jag hade sagt saker som jag inte sagt och så vidare. Men jag behöll lugnet, finns ingen anledning att sjunka till samma låga nivå.
Hon avslutade det hela med ett "jag ska minsann ta upp det här med min högsta chef".
Det gjorde hon också, men jag hann förvarna min chef först som gick direkt till hennes chef (vi sitter i samma hus) och förklarade att han inte tänker tolerera att de som ringer in för support beter sig illa.
Sedan ringde min chef upp den arga kvinnan och förklarade innebörden av avtalet som de har osv samt krävde att hon skulle be mig om ursäkt.
Och vet ni vad? Hon ringde faktiskt upp mig och bad om ursäkt.
Så det blev en bra torsdag igen tillslut.





That´s it.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din chef är bra!! /L