måndag 21 november 2011

Herre min get!

Som brorsans söta dotter sa när hon var yngre: Herre min get. Hon härmade sin mamma, men mamma sa Herre min je. Men det är ju nästan samma sak =)

Ialla fall, usch vad jag har blivit dålig på att blogga. Jobbet tar upp alldeles för mycket av min tid just nu. Fast att det är jobbigt så är det kul med. Och det är ju bra.

Hade ett samtal med min chef idag och det boostade min självkänsla rejält. Tänk vad ett par ärligt menade ord kan göra.

Hade söta lilla Viktor här i helgen och när vi var ute på våra promenader så fick jag till min förskräckelse se att flera i mitt område redan satt upp julstjärnor och ljusstakar i sina fönster. Är det inte lite väl tidigt? Och det tar inte slut där, utomhusbelysningen har varit uppe och igång i flera veckor. Verkar som många gillar modellen alla färger samtidigt och blink blink till nån får ett anfall. Inte precis my cup of tea om man säger så.

Fast jag var typ lite julig i helgen, jag bakade skorpor. En sats med saffran, valnötter och vit choklad och en sats med rostad kokos, saffran och vit choklad. Lovely!

Det var ett litet utdrag av vad jag har roat mig med den senaste tiden.





That´s it.

Inga kommentarer: