måndag 15 november 2010

I like to move it..

Ni vet den dära gamla dängan som man dansade sig svettig till på högstadie-discot.. "I like to move it move it.."
I fredags kväll gjorde jag i princip ingenting. Drack en öl eller två och kollade på idol och den där gladiator-aktiga serien som går på typ 5:an eller 6:an och heter något med "Sand". Sedan somnade jag i vanlig ordning i soffan.

I lördags så flyttade jag tillbaka till min lägenhet, med hjälp av min kära bror och söta syster. Det tog cirka två timmar bara. Sen var alla grejjer på plats i lägenheten. Nu är det bara själva upp-packandet kvar, det kommer säkert ta cirka 300 år känns det som. Alla lösa grejjer är packade i papperskassar och säckar. Great! Sen måste alla saker göras rent, började lite försiktigt med bestiken igår.

Det bästa under inflyttandet var två saker:

1. Jag och min syster skulle bära ut ett glasskåp från mitt badrum, vi försökte först krama ut det så att säga, men det slutade med att vi liksom gungade ut det. Och det höll, med alla hyllorna i.

2. Jag, bror och syster konkade grejjer i källargången varpå min bror säger; Här! luktar det riktigt illa. Jag och syster höll med och min bror sa; Aha va bra, jag trodde det var mig det luktade om.

Jag har träningsvärk i typ hela överkroppen. Men det bästa av allt är att jag inte fått någon ny kyl/frys så jag kan inte ha någon mat hemma. Men fint att jag kunde flytta in och bo där som vanligt. Yeah right!
Den trasiga kyl/frysen stod kvar, inkopplad i vardagsrummet. För där gör den ju väldigt mycket nytta.

Grattis till den Akelius-människa som lite senare under dagen kommer få ta emot ett mindre glatt samtal från mig..!






That´s it.

Inga kommentarer: