måndag 15 november 2010

AKELIUS..

Akelius är en SKIT-bra  hyresvärd, men betoning på skit och minus bra.

Ringde precis till en av snubbarna som fixar saker i området. Såhär lät det;

Jag: Hej jag heter Fanny och bor på XXXX och jag fick besked om att jag kunde flytta hem i helgen som var, så jag gjorde det. men jag har visst inte fått någon ny kyl/frys..?
Fixaren; Jaha, nähä.. oj. Men jag ska kolla. Nej du, den är visst inte beställd?
Jag; Det var ju konstigt eftersom golvsnubben sa att han hade beställt den.. Ljög han då?
Fixaren; Ehh ja alltså.. Hmm.. Så du bor där nu då?
Jag; Ja det var ju det som var tanken att jag skulle få bo i min egen lägenhet som jag betalar hyra för..
Fixaren; Så då skulle du säga att läget är ganska akut då?
Jag; Ja det är precis vad jag skulle säga. Det är ju liksom lite svårt att ha mat hemma om man inte kan förvara den, eller vad säger du? Skulle du tycka att det var något annat än akut?
Fixaren; Ehh ja..
Jag; Sen var det en sak till, min tvättmaskin har jag blivit lovad att ni skulle koppla in efter att stambytet var gjort, men istället parkerades den i hallen i 300 år och där gjorde den ju extremt mkt nytta..
Fixaren: Men om det är din egen tvättmaskin så ska du nog koppla in den själv?
Jag; Nej du, inte när ni kopplar ur den och lovar att den skulle vara på plats när stambytet var klart.
Fixaren; Ehh men jag ska ta och kolla upp det här så ringer jag dig sen.
Jag; Fint. Den gamla frysen står förresten på balkongen, den kan ni ta med er när ni kopplar in den nya.Tack och hej.

Så jag är inte så värst glad nu. Men jag hade ju visserligen inte väntat mig att det skulle gå lätt och fint nu så..





That´s it.

Inga kommentarer: