fredag 5 november 2010

Att stå i kö..

Igår när jag skulle hem så skulle det ju självklart vara problem i trafiken.
Ersättningsbuss från Skogås, och ja, vi vet ju vad det betyder.

Efter en stunds väntande vid busshållsplatsen så kom det en stor gul buss. Den stannade precis framför mig så att jag hade kunnat gå på först. Men snäll som jag är så släppte jag förbi den lilla tanten med kryckor som såg ranglig ut. När jag började kliva på bussen hade jag en ivrig medelålders surkärring bakom mig, hon hade visst himla bråttom med tanke på att hon försökte tackla sig förbi mig. Tur att jag höll ett stadigt tag i räcket när hon satte igång, annars hade jag rammlat över den lilla tanten.
Jag blev så irriterad på mähä´t till kvinna bakom mig så att jag vände mig om och sa; Tror du att du kommer hem fortare om du knuffar alla runt dig? Jag tror att hon skämdes, det såg ut som det. Busschaffören som också sett hur hon betett sig sa till den dumma kvinnan att kliva av bussen och vänta på nästa. Haha! Det kändes så bra!

Har ialla fall fått klarhet i vad som ska målas i min lägenhet. Det ska tapetseras om i min hall. Valde en typ naturvit tapet med lite svagt guldiga blommor på. Det blir nog bra.






That´s it.

Inga kommentarer: