torsdag 10 juni 2010

Vettiga tidningar vs. Skvallertidningar..

Vet ni vad skillnaden är?

Läste en sk. skvallertidning idag, den låg på sätet brevid mitt på tåget, så jag köpte den alltså inte själv, och jag läste den mest i brist på annat. Inte helt oväntat så är tidningen fylld med just skvaller, vem dejtar vem, vem har på sig vad osv.
Så mitt i tidningen så var det en bild på en kändis (kommer ej ihåg vem) med tillhörande text; "I vanlig ordning har **** smort in benen med solskyddsfaktor 260, hennes ben är kritvita..  haha.." Som om det vore något dåligt.

I en vettig tidning hade bildtexten istället vart nåt i stil med; "Superbra att ****  smörjer in sig med solskyddsfaktor så att hon inte bränner sig.."

Jag är en flitig användare av solskyddsfaktor om jag ska vistas i solen, jag använder alltid SPF 30 i sverige och SPF 50 om jag åker utomlands. Sen ligger jag i regel aldrig och pressar eller så i solen, är hellre i skuggan. Så jag bränner mig väldigt sällan, men kan ändå få en fin brun färg. Inte för att det har någon betydelse för mig, om jag blir brun eller ej, jag skulle antagligen inte kunna bry mig mindre. Tycker att mina ben är tjusiga som dom är, dvs kritvita.

Jag tycker att alla borde tänka på att använda solskyddsfaktor och sola lagom, för mycket sol ökar inte bara risken för otrevligheter som brännskador och cancer, det gör också att man åldras i förtid.

Skulle kunna prata om det här ämnet hur länge som helst, men jag är faktiskt lite trött så jag tar nog och hoppar i säng istället.





That´s it.

Inga kommentarer: