onsdag 2 juni 2010

Vad har du i påsen?

Tänkte att jag skulle berätta hur smidig jag kan vara ibland. Skulle droppa fästingmedel på Viktor härom dan. Det medlet är inte så värst jättenyttigt, om man får det på händerna vid applicering så ska man tvätta sig efteråt. Fick jag medlet på fingrarna? Självklart inte, lyckades istället spruta in en skvätt i ögat när jag skulle öppna pipetten. Det sved lite. Undrar om jag är skyddad mot fästingangrepp nu då?

Jag blir irriterad på en sak. Jag tillhör kategorin som plockar upp min lilla voffsings bajs när vi är ute och går. Det som gör mig lite arg är att på vissa platser är det rätt sällsynt med något att slänga skiten i, så då får man ibland bära med sig bajspåsen på hela promenaden. Inte för att den är tung eller så. Jag tycker bara inte jättemycket om det. När jag var ute med Viktor tidigare idag så blev det en sådan situation, så när jag gick förbi en lekplats så var det några småflickor som blev alldeles till sig när dom såg min lilla plutt till hund, efter att ha svarat på diverse frågor så var det en i gänget som sa;
Flicka; Vad har du i påsen?
Jag; Inget.. hrm..
Flicka; Det har du ju, jag ser ju att du har nåt där.. Är det godis? Får jag smaka?
Jag; Nej det är inte godis, det är hundbajs. tror inte att du vill smaka på det..
Flicka; Aha.. ok.. (mkt besviken)..




That´s it.

Inga kommentarer: