tisdag 5 februari 2013

Som en käftsmäll

Jag har under en längre tid känt mig stressad, det har gått så långt att jag inte bara känner av det psykiskt utan även fysiskt, i form av huvudvärk och magont osv.

Det är inte precis någon nyhet att jag är dålig på att sova. Senaste tiden sover jag sämre än vanligt och allt jag har att tänka på just nu, liksom gnager i mig.

Härom natten vaknade jag av att jag satte mig upp hastigt i sängen och sa "Jag kan inte hålla på att jobba på natten, jag jobbar ju redan heltid om dagarna".
Det har gått lite för långt.

Faktiskt igår så kom det över mig hur dåligt jag mår utav den här stressen, det var som en käftsmäll.
Och även om den känslan inte precis var någon hit så fick det mig att inse att jag måste ta tag i det här nu. Och det har jag. Litegrann iaf. Tog första steget idag.
Nästa steg kommer imorrn och steg tre på torsdag, efter det kommer det nog att klarna lite.

Det känns lite bättre nu. Hoppas det håller i sig bara.

För hela den här "skiten" gör mig till en sämre version av mig själv.






That´s it.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Länge sedan, sorry, tappade bort din blogg, nu är jag här och läser igen och känner igen din känsla av stress...hur blir vi av med denna panik?

CeciliaC sa...

Jag känner verkligen igen det där! Ursch... Det är så jobbigt! Och jag kunde ju inte bryta det heller... Hoppas du har bra chefer som du kan be om hjälp. Oftast handlar det om att man prioriterar allt på en gång. Om det inte beror på att dina chefer säger att du ska springa höger vänster och rakt samtidigt, så var det för mig. Det tar längre tid att komma tillbaka från utbrändhet än att bli utbränd så kom ihåg att reagera som du gör nu när kroppen säger ifrån. Hoppas det blir bättre! Kram!