onsdag 5 december 2012

Snökaos


När jag vaknade imorse så tittade jag i vanlig ordning ut genom köksfönstret.
Blev helt chockad över hur mycket snö det kommit under natten.

En stund senare pulsade jag mig iväg mot tågstationen i snö upp till knäna. Och så tänkte jag "idag kommer jag komma försent till jobbet". Och då var klockan bara 06:30 och jag börjar jobba 08:00.

Det var fullständig kaos på tågstationen. Efter ca 45 minuter kom det ett tåg.
Efter en stunds åkande så stannade tåget mellan två stationer, och där blev vi stående.
Och tydligen fick nån person en fin idé för tåg-chaffören (eller vad det heter) ropade ut i högtalarna "det är absolut förbjudet att öppna dörrarna och klättra ner på spåret, det är livsfarligt!"
Hur kan man ens komma på en sån korkad idé?

När jag väl kom fram till jobbet var klockan närmare 9.

Sen var det dags för hemfärd. Lämnade jobbet 17:00, stod på perrongen och väntade på att ett tåg skulle komma, det kom aldrig. Så jag begav mig mot tunnelbanan, där fick jag också stå en bra stund innan jag lyckades klämma mig in.
Åkte till Farsta och hoppades innerligt att det skulle gå ett tåg därifrån.
Och tillslut så kom det ett  tåg, som givetvis inte gick hela vägen till min station, utan stannade på den innan. Därifrån vsr det promenad som gällde.
Meeen, jag hade tur. Mamma, pappa och syrran kom som räddande änglar och hämtade mig.

Imorrn ska jag jobba hemifrån för roligare kan man ha än att försöka åka till och från jobbet i massor av timmar.

Till sist, GRATTIS till min söta mormor som fyller år idag! <3




That´s it.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh! Jag tänkte på dig igår! Jag fick två gratis gympass ute i snön =) /L