söndag 3 oktober 2010

Långt in i klippet!

Min helg blev inte riktigt som jag hade planerat. Men det gick så bra ändå.

Jakten på vinterjackan började igår, i nynäshamn och på väg dit så ringde jag Sandra (brorsans fru) för att fråga om öppettider på stället dit jag skulle. Passade på att bjuda in mig själv hos dom med. Ute-arbete stod på menyn. Jag tjingade häck-klippningen. Fast vi hjälptes åt, jag och Sandra. 55 meter häck senare så var vi rätt så trötta i händer och armar. Mitt i klippandet med den fina häcksaxen gav sig Sandra på en seglivad gren eller vad man kallar det och det var svårt att få av den, varpå jag sa till henn, du måste ha grenen långt in i klippet, det gå mycket lättare då. Det var jättekul igår, ok!
Efter ca en timmes klippande kom bror med nyinköpt sladd till den eldrivan häcktrimmern. Det var inte alls lättare med tanke på hur tung den maskinen var så fick man nästan ännu mer ont i armarna och över kroppen.

Del 2.
Sandra hade lagt ut en sängram på blocket, och igår ringde en snubbe på annonsen. Sandra gav honom en vägbeskrivning och mitt i klippandet kom spekulanten. När de klev ur sin bil, med tillhörande släp, längst ner på vägen så säger jag till Sandra (säkerligen lite för högt), är det två tjejer som kommer? Var det inte en kille som ringde? Nej det var inte två tjejer, det var två späda killar med långt hår, haha. Sandra sa till dom att do9m fick köra ända upp till huset om dom vill, men dom var inte så vana att köra med släp sa de, och med tanke på hur det gick när dom skulle ut på stora vägen igen så tror jag inte att dom va så vana att köra bil heller, för bakdörren på bilen flög upp när de körde ut, haha.

På kvällen bjöds det på egen-panerad schnitzel och alfapet i mängder. Man har det allt bra när man är hos Sandra och brorsan!





That´s it.

Inga kommentarer: