lördag 10 maj 2014

Lila...

Jag undrar lite.
Periodvis så verkar det som att alla äldre damer skapar någon sorts pakt och bestämmer sig för att färga håret i valfri lila nyans.
Varför?


Jag är inte speciellt förtjust i just färgen lila, det spelar ingen roll om det handlar om kläder, smink eller hår.
Gillar det inte.
Men jag kan ändå tycka att andra passar i den färgen.
Fast kanske inte som hårfärg.
Är ju också löjligt oförtjust i färgen senapsgul. Den är nog ändå snäppet värre än lila..


Vilken färg tycker ni minst om?

1 kommentar:

Sofia Nämming sa...

Gult är inte min favoritfärg. Det är inte det att den är ful men när jag var blond så blev det blonda i nyans gult mot en gul tröja. Märkligt. Annars är jag rätt trött på blått. Jeans går bra annars så nej. Egentligen inte heller fult men den är uttjatad. Rött är superfint men inte på mina kläder för huden i mitt ansikte blir rosaröd.

Märkligt med färger. I vissa sammanhang jättefina och vid andra helt gräsliga.